Offert på SEO Hemsida och sökmotoroptimering från flera SEO-konsulter

Offert på SEO Hemsida och sökmotoroptimering från flera SEO-konsulter

offert SEO sökmotoroptimering

Hur fungerar en offerttjänst för hemsida & sökmotoroptimering

En offerttjänst är en tjänst som hjälper privatpersoner och företag att få in offerter från flera olika webbyråer utan att du själv behöver kontakta alla. Det är gratis för konsumenten eftersom företagen som är med i tjänsten betalar en viss summa för att få tillgång till din offertförfrågan.

Exempel:

En privatperson i Norrköping vill få hjälp med sökmotoroptimering. Personen går in på offerttjänstens hemsida och uppger där att det är en sökmotoroptimering proffs som eftersökts, att det är i Norrköping hjälpen behövs. Sedan skrivs en utförlig beskrivning av vad som behöver göras så att företagen kan ge en rättvisande offert.

Offerter kommer börja levereras till personen inom någon dag. Förutom Seo-företag från Norrköping kan även andra sökoptimeringsföretag från norrköpingstrakten välja att svara, speciellt om det gäller ett större arbete. För sökoptimeringsföretag är orten du bor på inte viktigt eftersom arbetet med din seo görs online.

Sedan kan personen välja det erbjudandet som ger det mest förmånliga priset för det som personen behöver.

Fördelar

En stor fördel med denna tjänst är att snabbt får svar från flera olika företag utan att behöva kontakta dem själv och man behöver bara beskriva vad man söker en gång istället för att upprepa det för varje enskilt seo-företag. Dessutom kan man spara tusenlappar mellan olika företag så det är fördelaktigt att kunna jämföra.

Nackdelar

En nackdel med tjänsten är att inte alla sökoptimeringsföretag är med i den. Om det endast är fem sökoptimeringsföretag som använder tjänsten och en del av dem antingen inte vill ha jobbet eller inte har tid så kan det innebära att man bara får en jämförelse av ett eller två företag.

Dessutom vill vissa större välkända företag inte vara med i dessa tjänster som kostar pengar. Välkända företag med ett gott rykte vill kanske inte betala pengar för att få kunder som främst vill jämföra priser.

Om man bara är intresserad av priset kan denna tjänst vara användbar. Dock bör man vara beredd på att eventuellt komplettera informationen genom att på egen hand kontakta ett par sökoptimeringsföretag. Genom det kan man få en bättre bild av prisnivå och service i jämförelse mot andra företag inom branschen.

Rådgivning / Offert

Skicka förfrågan till flera SEO-företag samtidigt.

Få mer information via mail eller telefon
Icke bindande
Kostnadsfritt

Jämför offerter från SEO-företag.
Tjänsten är gratis och du binder dig inte till någonting.

Synonymer till offert

  1. anbud, erbjudande, prospekt, kostnadsförslag, prisuppgift, prisidé

Wikipedia information om Anbud

Anbud Ekonomiskt sett är ett anbud ett affärserbjudande från en part (till exempel ett företag) till en annan, med syftet att få/ge ett skriftlig underlag från leverantörer/köpare både prismässigt och innehållsmässigt. Ett anbud kallas också ofta för offert. Inom juridiken betecknar begreppet en särskild form av viljeförklaring som kan läggas till grund för en accept, och därmed ett avtal. Därför är anbud det ord som vanligast förekommer inom offentlig sektor, och då särskilt för svar på förfrågan i samband med offentlig upphandling. Termen "anbud", användes ofta när större upphandlingar skall ske och kan vara kopplat till ett speciell datum och klockslag i syfte att minska möjligheten att känslig information skall kunna läcka mellan t.ex. olika leverantörer. Anbudsöppning sker oftast med flera medarbetare som deltagare och protokollföres i separat dokumentation, för vidare rapportering till styrelse eller annan uppdragsgivare. Anbudsgivaren är då relativt mer försäkrade om att en upphandling har gått rätt till. Termen "offert", användes ofta när det gäller mindre upphandlingar där uppdragsgivaren mer är intresserad av kunna jämföra olika priser på samma eller motsvarande vara i syfte att utföra upphandling till förmånligaste pris och där läckage av känslig information är mindre viktigt. Offertgivaren är då relativt mindre försäkrade om att en upphandling har gått rätt till. Kunden har så att säga egna möjligheter att hantera uppgifter enligt eget godtycke. Inom vissa områden används begreppen RFQ (Request For Quote eller Request For Quotation), FFU (Förfrågningsunderlag) och offertförfrågan i betydelsen att inhämta skarpt anbud eller skarp offert.. Anbud- och offertförfrågan kan i vissa fall föregås av en RFI - Request for Information. dvs. upphandlingsfasens första steg för informationsinsamling om leverantörernas produkter, och därigenom få tillräckligt med information om produkten uppfyller målet. Denna information används för att formulera en RFQ. En RFP - Request for Proposal är snarlik en RFI. En RFP är en specifik och väl formulerad förfrågan för en viss tjänst eller produkt mot leverantör, men som är mer öppet hållen än en RFQ. När leverantörer svarar på en RFP så är den i regel mycket innehållsrik på information som till exempel finansiell status, produktionsförmåga, företagsfakta m.m. Om upphandlingsprojektet bara vet precis vad det vill köpa så gör man RFQ direkt, utan att den föregås av RFI och/eller RFP.. Skall flera leverantörer ställas mot varandra så brukar upphandlingsprojektet sätta samman ett dokument i punktform med alla de krav som man har för produkten eller tjänsten. Detta dokument kallas för överensstämmelselista och här fyller leverantörskandidaterna i hur väl de uppfyller kraven. Detta sker i regel i förtroende och under sekretess. Därefter så sammanställs och utvärderas de olika kandidaternas svar av upphandlingsprojektet.