
En landningssida ger dig fler leads
I digital marknadsföring är en landningssida en fristående webbsida som skapats speciellt för marknadsföring eller reklamkampanjer. Det är där en besökare “landar” när de har klickat på en Google AdWords-annons eller liknande. Landningssidor är utformade med ett enda fokuserat mål – känt som en Call to Action (CTA).
Vad är en landningssida?
Landningssidan är oftast utformad på ett sätt som ska uppmuntra besökaren att fylla i ett formulär, göra ett köp eller registrera sig.
När behöver du en landningssida?
När företag gör riktade annaonskampanjer genom google, e-post eller sociala medier skapas det trafik till hemsidan. För att konvertera besökare till köpare skapar man en landningssida där trafiken från annonseringen hamnar och där besökaren uppmuntras att fylla i ett formulär eller att lyfta telefonen och ringa.
Landningssidor gör det enklare för besökaren
Landningssidor gör det mycket enklare för dig att övertyga besökare att vidta åtgärder. Detta beror på att du ger dem begränsade, men extremt relevanta och eftersökta alternativ att välja mellan. Begreppet “less is more” hindrar besökare från att känna sig överväldigade med alternativ och ger dem ett enkelt svar på deras fråga eller lösning på deras problem.
Här är ett exempel på landningssida SEO Stockholm
Rådgivning / Offert
Skicka förfrågan till flera webbyråer samtidigt när du vill skapa en Landningssida.
Landningssidor – Vad det är, hur du skapar dem och varför du bör göra det nu.
Synonymer till landa
- ta mark, gå ner, hamna
- lägga till, anlöpa hamn; föra i land, urlasta; landa en order ta hem en order