Vad är en landningssida? | Behöver du en landningssida?

Landningssida Sökmotoroptimering

En landningssida ger dig fler leads

I digital marknadsföring är en landningssida en fristående webbsida som skapats speciellt för marknadsföring eller reklamkampanjer. Det är där en besökare “landar” när de har klickat på en Google AdWords-annons eller liknande. Landningssidor är utformade med ett enda fokuserat mål – känt som en Call to Action (CTA).

Vad är en landningssida?

Landningssidan är oftast utformad på ett sätt som ska uppmuntra besökaren att fylla i ett formulär, göra ett köp eller registrera sig.

När behöver du en landningssida?

När företag gör riktade annaonskampanjer genom google, e-post eller sociala medier skapas det trafik till hemsidan. För att konvertera besökare till köpare skapar man en landningssida där trafiken från annonseringen hamnar och där besökaren uppmuntras att fylla i ett formulär eller att lyfta telefonen och ringa.

Landningssidor gör det enklare för besökaren

Landningssidor gör det mycket enklare för dig att övertyga besökare att vidta åtgärder. Detta beror på att du ger dem begränsade, men extremt relevanta och eftersökta alternativ att välja mellan. Begreppet “less is more” hindrar besökare från att känna sig överväldigade med alternativ och ger dem ett enkelt svar på deras fråga eller lösning på deras problem.

Här är ett exempel på landningssida  SEO Stockholm

Rådgivning / Offert

Skicka förfrågan till flera webbyråer samtidigt när du vill skapa en Landningssida.

Landningssidor – Vad det är, hur du skapar dem och varför du bör göra det nu.

Synonymer till landa

  • ta mark, gå ner, hamna
  • lägga till, anlöpa hamn; föra i land, urlasta; landa en order ta hem en order

Wikipedia information om Landing_page

Landing page In online marketing, a landing page, sometimes known as a "lead capture page", "single property page", "static page", "squeeze page" or a "destination page", is a single web page that appears in response to clicking on a search engine optimized search result, marketing promotion, marketing email or an online advertisement. The landing page will usually display directed sales copy that is a logical extension of the advertisement, search result or link. Landing pages are used for lead generation. The actions that a visitor takes on a landing page is what determines an advertiser's conversion rate. A landing page may be part of a microsite or a single page within an organization's main web site. Landing pages are often linked to social media, e-mail campaigns, search engine marketing campaigns, high quality articles or "affiliate account" in order to enhance the effectiveness of the advertisements. The general goal of a landing page is to convert site visitors into sales or leads. If the goal is to obtain a lead, the landing page will include some method for the visitor to get into contact with the company, usually a phone number or an inquiry form. If a sale is required, the landing page will usually have a link for the visitor to click, which will then send them to a shopping cart or a checkout area. By analyzing activity generated by the linked URL, marketers can use click-through rates and conversion rate to determine the success of an advertisement.